Danmarks turneringens 2 weekend, 15 & 16 juni 2024 – 3 og 4 runde

Årets anden divisions weekend er til ende. Lørdagen var en kamp med meget regn og blæst, Søndag var klart bedre forhold. Her kommer en Update på weekendens resultater:

Dame holdet deler mod Kokkedal og vinder 10-2 mod Smørum

1 holdet Herrer taber hjemme mod Asserbo med 7-11 og deler mod et stærkt Hillerød 9-9

2 holdet herre taber begge dage

3 holdet herre taber begge dage

Senior holdet vinder mod Bornholm 13-0 og mod Gilleleje 9-4

Veteran holdet taber 4,5-8,5 mod Kokkedal og vinder i solen mod Simons 7-6

Superveteran holdet taber 6-7 mod Rungsted og tager revanche mod Søllerød idag 9-4

Tak til alle der spillet og kæmpet i dette vejr

Forza KGK

Junior Hold Turneringen 2024

Juni-opdatering på Junior Hold Turneringen (JHT) for U16.

Allerede nu kan vi notere en stor succes med årets JHT. Juniorerne har gennem hele forårssæsonen udvist en stor entusiasme og holdånd omkring JHT. Det er en fornøjelse at se, hvordan de hygger sig sammen indbyrdes på holdene og med modstanderne. Samt at der ligefrem er kø for at være med til holdkampene; holdkaptajnerne har måttet være hårde i rotationsprincipperne. Særligt bredden på drengeholdet har imponeret. Vi forventer at måtte stille med flere hold til næste sæson i JHT.

Også sportsligt har det været en super forårssæson. Efter sidste års lige-ved-og-næsten for begge hold, så har vi i år skruet op vindermentaliteten.

Pigeholdet har efter et tidligt nederlag til Smørum ikke set sig tilbage. Allerede inden sidste rundekamp på hjemmebane mod Kokkedal 6. juni har pigerne vundet deres indledende pulje qua bedst indbyrdes opgør mod puljens andet tophold, Dragør. Det var således kosmetisk, at pigerne tabte knebent til Kokkedal 4-3 i sidste kamp, efter i store perioder at have været foran. Men med en stærk slutspurt vandt Kokkedal. Man kan ikke vinde hver gang, men pigerne trak det længste strå i langt de fleste tætte kampe gennem sæsonen og derfor fortjent videre i turneringen.

Pigerne er direkte kvalificeret til slutspillet i Korsør d. 22 september, idet pigerne undgår en play-off kamp i Division U16A Øst. Tillykke til pigerne!

Pigeholdet har gennem sæsonen bestået af Cecilie Brandt Krenk, Signe Widlund, Ella Vittrup-Bertheussen, Antonia Noye Ostenfeld og Sofia von Holstein.

Drengeholdet har lagt ekstremt stærkt fra land med fire sejre af fire mulige. Drengene har derfor tidligt indtaget en klar førerposition i puljen og givet sig en del matchbolde i at afgøre sagerne og følge pigerne videre i turneringen som puljevindere. Matchen på hjemmebane d. 6 juni mod det andet mulige tophold, Asserbo, var første matchbold, men det blev desværre til første tabte kamp i kampagnen. Der venter derfor drengene en spændende afslutning i juni. Der er stadig gode muligheder for avancement. Det kræver minimum et point i sidste match mod netop Asserbo på udebane, eller at Asserbo sætter point til i deres sidste kamp.

Vi krydser fingre for drengeholdet!

Drengeholdet har gennem sæsonen bestået af Conrad von Holstein, Victor Holstein Arnesen, Frederik Hove-Andersen, Philip Tiger Hamilton, Piet Saunte, Samuel Ring, Theodore McGregor og Johannes Noye Ostenfeld.

Det har været umuligt at få samlet alle deltagerne til foto, så dét må vi satse på sker i Korsør til September 😉 Udpluk af holdene ses på billederne oven for.

Godt kæmpet af KGK´s super seje juniorer.

Danmarks turneringens 1 weekend, 25 & 26 maj 2024 – 1 og 2 runde

Årets første Divisions weekend er til ende og vores Representations hold har klaret sig udmærket. Vores 1 hold i både dame og herre rækken spiller i år i næst højeste række og vores Superveteraner skal igen slås om guld.

Her er resultaterne for vores hold denne weekend:

1 Hold Damer: Taber 8-4 og vinder 10-2

1 Hold Herrer: Taber 12-6 og vinder 12-6

2 Hold Herrer vinder begge kampe 12-0 og 9-3

3 Hold Herrer Vinder 7-5 og taber 11-1

Senior holdet taber sin eneste kamp 9,5-3,5

Veteran holdet vinder begge kampe 7-6 og 9-4

Super veteran holdet vinder begge kampe 8-5 og 7-6

Næste divisions weekend er den 15-16 Juni 2024

Junior Hold Turneringen 2024

Maj opdatering vedr. dette år Junior Hold Turnering

Så har vores u16 a-række drenge spillet deres anden kamp i årets JHT. Det blev til endnu en sejr på udebane. Denne gang var de i Hillerød, hvor de vandt 6-1.

Holdet bestod denne gang af Piet Saunte og Philip Tiger Hamilton i singlerne og Conrad Von Holstein og Frederik Hove-Andersen i foursome.

Alle matcher blev i øvrigt afgjort på sidste hul, så selvom cifrene indikerer noget andet, var det spændende undervejs.

Billedet er af de glade vindere.

Pigerne spiller deres første kampe senere på ugen. De spiller ude i morgen og hjemme på torsdag. Drengene spiller også på hjemmebane på torsdag.